“KİŞİSEL GELİŞİM KURUMSAL VE KİŞİSEL İMAJ, HUKUKÇU İLETİŞİMİ, ALGI YÖNETİMİ VE TEMEL PROTOKOL KURALLARI” EĞİTİMİ
Öğretim Görevlisi: Adnan ERBAŞ
AMAÇLAR
Uygulanacak eğitim programının sonunda, katılımcı hukukçu ve öğrencilerin, iş yaşamlarında hizmet aktivitelerini etkin biçimde yürütmelerine yardımcı olacak iletişim bilgi ve becerilerini kazandırmak. Bunun yanı sıra mesleklerini icra ederken kurumsal ve kişisel temsil yeteneklerini geliştirmek. İkna becerileri kazandırmak. Güven yaratacak izlenim ve imaj bırakmalarını sağlamak. Resmi ilişkilerde uygun davranış modellerini benimsetmek.
EĞİTİMİN KATILIMCILARA KAZANDIRDIKLARI
• Kişisel iletişim tarzını tanıma ve eksiklerini giderme
• Kişisel algıyla tutarlı, beden dili özelliklerini kazanma
• Mesleki imaj kırıcıları tanıma
• Olumlu bir ilk izlenimin önemli noktalarını öğrenme
• İlk izlenimle, kendisi ve kurumu hakkında uygun mesaj verme
• Yaşamın içinden nezaket ve görgü kurallarını benimseme
• Kurumsal kimliği ile uyumlu, dış görünüş ve tavır oluşturma
• Kurumsal itibarı güçlendiren algı yaratma
• İş ortamı ve sosyal ortamlarda akılda kalacak olumlu izler bırakma
• İnsanlar arası ilişkilerde “anlama ve anlaşma”
• Olumsuz duygulara yol açan davranışları tanıma, değiştirme
• Farklı davranış biçimlerine sahip, olumsuz insanlarla baş etme
• Bedensel tepkileri kontrol etme ve iletişimde doğru mesaj verme
EĞİTİM İÇERİĞİ
▪ Hizmet verilen kişiler ile ilişkiler
▪ Hukuk alanında muhataplarımız ve biz
▪ Karşımızdakiler ne bekler
▪ Çalışma alanlarınız nasıl olmalı
▪ İnsanlara itici gelen kişi ve davranışlar
▪ İmaj
▪ Kurumsal imaj
▪ Kişisel imaj
▪ Kişisel imaja etki eden faktörler
▪ İletişim
▪ Yazılı iletişim
▪ Sözlü iletişim
▪ Konuşma
▪ Konuşmada dikkat edilmesi gerekenler
▪ Konuşmamızı nasıl geliştirebiliriz
▪ Dinlemek
▪ Etkin dinleme
▪ Fiziksel dinleme
▪ Soru Sorma
▪ Sözsüz iletişim (Beden Dili)
▪ Bedenin hareketleri
▪ Eşyalarla ilişkilerimiz
▪ Mekanla ilişkilerimiz
▪ Olumlu ve güven veren beden dili özellikleri
▪ İş yaşamına hazırlık
▪ Cep Telefonları
▪ Sosyal Medya ve “e-posta” Kullanımı
▪ İş yaşamında etkili görüşme teknikleri
▪ Yüz yüze görüşme
▪ Bilgilendirme
▪ Etkileme
▪ İkna edici olmak
▪ Güvenli davranış geliştirme.
▪ Zor durumlarla baş etme
▪ İş hayatında görgü kuralları
▪ Profesyonel konuşma
▪ Profesyonel giyim
▪ Temel protokol becerileri
EĞİTİM YÖNTEMİ Eğitim, her bir grup için, 3 gün ve günde 150 dakika (2 buçuk saat) sürecek ve çevrimiçi (Online) yapılacak şekilde planlanmıştır. Her 2 buçuk saatlik eğitimde 15 dakikalık 1 ara verilecektir. Eğitim gün ve saatleri TÜRAVAK ve eğitimci tarafından ortak olarak belirlenecektir. Eğitim süresince bilginin yanında, katılımcılara küçük uygulama ödevleri verilecektir.
Saygılarımla….
Adnan ERBAŞ
Devlet Tiyatroları Sanatçısı
Davranış Bilimleri ve İletişim Uzmanı
-Eğitim, Türkiye Barolar Birliği Kariyer Merkezi ve Türkiye Avukatları Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı iş birliğiyle gerçekleştirilecektir.
-Eğitim Zoom Programı aracılığıyla gerçekleştirilecektir.
-Zoom giriş linki eğitimden 1 gün önce e-mail yoluyla paylaşılacaktır.
-Eğitim sonunda faturalar e-mail yoluyla gönderilecektir.
-Oturumlar esnasında kayıt alınmamaktadır.
-Anlatımlar sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır.
-Sertifikalarınız üyelik panelinize tanımlanacaktır.